SPORTS
Sports
Sporta nodarbībās tiek sniegts ieskats gan komandu sporta spēlēs, kā futbols, basketbols, volejbols, florbols, handbols u.c., gan individuālajos sporta veidos – vieglatlētika, teniss, badmintons u.c.
Bērniem tiks nodrošināta piemērota slodze atbilstoši viņu vecumam. Liela uzmanība tiks pievērsta bērna vispārējās fiziskās sagatavotības attīstīšanai. Daudzi no sporta nodarbībā iekļautajiem uzdevumiem ietver koordinācijas prasmu attīstīšanu. Šie uzdevumi tiek veidoti, lai stiprinātu bērna pārliecību par saviem spēkiem un spēju ātri reaģēt ikdienas situācijās. Bērni sporta stundas pavadīs pozitīvā gaisotnē, lai pēc tās justos mazliet piekusuši, bet gandarīti par paveikto.
Sporta pulciņu vada sporta skolotājs Dāvids Gailītis.
Peldētapmācība (uz laiku pārtraukts)
Sadarbībā ar Elektrum Olimpisko centru bērniem tiek piedāvāta iespēja apgūt peldēšanu. Nodarbības notiek kvalificēta peldēšanas trenera vadībā Elektrum Olimpiskā centra peldbaseinā (Grostonas ielā 6b). Bērnus uz nodarbībām pavadīs mūsu skolas darbinieki, kas bērnus uzraudzīs un nepieciešamības gadījumā tiem palīdzēs. Bērnus uz baseinu un atpakaļ skolā nogādās ar autobusu.
Maksimālais bērnu skaits grupā: 15.
DEJAS
Sporta dejas
Sporta deju nodarbības ļauj bērniem attīstīties kā fiziski, tā emocionāli, attīstot arī savstarpējās komunikācijas un sadarbības prasmes.
Sporta deju nodarbību mērķis ir attīstīt ritma izjūtu, nostiprināt stāju un iemācīt bērniem sporta deju pamatsoļus. Pulciņu vada sporta deju treneris un Starptautiskās klases sporta deju tiesnesis Juris Arājs.
INTELEKTUĀLĀ ATTĪSTĪBA
Šahs
Šahs ir viena no aizraujošākajām galda spēlēm. Šaha spēle attīsta loģisko domāšanu. Bērniem šahs ir lielisks veids, kā attīstīt analītisko domāšanu, atmiņu un uzmanību. Šahs ne tikai pozitīvi ietekmē bērnu matemātiskās spējas, bet arī lieliski disciplinē. Spēle māca bērniem sekot līdzi viņu domu attīstībai, izstrādāt stratēģijas, plānot soli uz priekšu un stingri pieturēties pie sava mērķa.
Nodarbību vada Aivars Kažoks, kam ir C kategorijas trenera sertifikāts. Pulciņš paredzēts bērniem, sākot no CP klases.
TEHNIKA
Robotika
“MAZAIS TEHNOPRĀTNIEKS” Izpēti, spēlējies, mācies!
Programma paredzēta bērniem vecumā no 3 – 5 gadiem.
- Attīsta kreatīvo domāšanu
- Liek izprast cēloņsakarības
- Liek meklēt risinājumus
- Dod iespēju pārbaudīt sevis veidotos mehānismus, mainot kādu no faktoriem, un fiksējot rezultātu
- Zīmējuma pārnešana no divām dimensijām un trīsdimensionālu vidi
- Sava iegūtā rezultāta prezentēšana
- Savu ideju realizēšana konstruēšanā un testēšanā
- Pirmsskolā apgūto zināšanu un prasmu nostiprināšana, pilnveidošana un padziļināšana, skolotājam īstenojot VISC Pirmsskolas izglītības mācību satura programmu.
MĀKSLAS UN AMATNIECĪBAS
Rokdarbi
Rokdarbu pulciņš ietver dažāda veida rokdarbus (aušana, izšūšana, kolāžas veidošana, dažādu šūšanas dūrienu apgūšana, pogu piešūšana u.c.), kas tiek veidoti no atšķirīgiem tekstilšķiedras materiāliem (dzija, diegi, auklas, salmi, filcs, bambusa kociņi, pogas, pērlītes u.c.).
Kā pamats šīm nodarbībām tiek piedāvāta aušana uz rāmīša. Paralēli aušanai tiek dota brīva izvēle darboties ar jau pieminētajiem materiāliem, veidojot ko īpašu pēc katra bērna vēlēšanās.
Pulciņa mērķis – dot iespēju bērnam radoši izpausties, izmantojot tekstilmateriālus.
Pulciņa uzdevumi:
- Attīstīt radošumu,
- Veicināt māksliniecisko domāšanu,
- Veicināt izpratni par krāsu un materiālu salikumiem, dodot iespēju eksperimentēt.
Pulciņš paredzēts bērniem sākot no MS līdz CM1 klasei.
MŪZIKA UN DZIEDĀŠANA
Koris
Dziesmu un Deju svētki ir unikāla un neatņemama latviešu nacionālās identitātes un latviešu kultūras tradīciju sastāvdaļa.
Šo svētku tradīcijas un simboliskā nozīme Latvijā, Igaunijā un Lietuvā ir starptautiski atzīta un iekļauta UNESCO Reprezentatīvajā cilvēces nemateriālā kultūras mantojuma sarakstā.
Koris ir iekļauts pulciņu piedāvājumā, lai mūsu skolas bērniem dotu iespēju piedalīties šajā nacionālajā tradīcijā. Pulciņu vadīs starptautiski atzīta operdziedātāja Perīna Madofa (Perrine Madoeuf).
Ievads mūzikā
Šis pulciņš sniedz iespēju iepazīt mūziku caur dažādiem instrumentiem un mūzikas pasaulēm.
Bērni iemācīsies atšķirt dažādus mūzikas instrumentus un lasīt notis, izmantojot dažādas spēles.Pulciņu vadīs Teo Grimbērs (Théo GRIMBERT), kurš ar mūziku ir aizrāvies jau kopš bērnības (6 gadu vecuma), viņš spēlē ģitāru, trompeti un klavieres.
TEĀTRIS
Ēnu teātris
Ēnu teātra pulciņā bērni atklās šīs unikālās un iespaidīgās mākslas formas vēsturi. Viņi iemācīsies attēlot dažādus siluetus, izmantojot rokas, ķermeni un priekšmetus. Viņi veidos ēnu lelles un rotājumus. Viņi veidos paši savus stāstus un, izmantojot radošumu un fantāziju, veidos izrādes ēnu teātra maģiskajā pasaulē!
Pulciņu vada māksliniece, teātra pedagoģe un pasaku terapeite Karīna Falkenšteina. Karīna organizē sociālos un mākslas projektus, veido izrādes, darbnīcas, raksta stāstus un pasakas bērniem un pieaugušajiem.
Vecuma grupas: 4-5 gadi.
Burviju leļļu teātris
Leļļu teātra pulciņā bērni atklās, kā izgatavot dažāda veida lelles, sākot no papīra lellēm līdz lidojošām marionetēm. Viņi uzzinās, kā veidot teātra izrādi un dekorācijas teātrim. Viņi domās paši savus stāstus un iemācīsies izmantot mūziku un skaņas teātra izrādē. Kopā tiks veidoti priekšnesumi un radoši pavadīts laiks maģijas pasaulē.
Nodarbību vada māksliniece, teātra pedagoģe un pasaku terapeite Karīna Falkenšteina. Karīna organizē sociālos un mākslas projektus, veido izrādes, darbnīcas, raksta stāstus un pasakas bērniem un pieaugušajiem.
Vecuma grupa: 4-6 gadi
VALODAS
Angļu valoda pirmskolai
Šogad mēs piedāvājam mācīties angļu valodu pirmsskolas vecuma bērniem ļoti aizraujošā veidā. Mūsu partneris, Rīgas 1. valodu skola, ir izveidojusi unikālu mācību programmu pirmskolas vecuma bērniem, kura sastāv no 18 pasaku moduļiem, ļaujot bērniem apgūt ikdienas angļu valodas prasmes ar prieku un bez piepūles.
Angļu valoda pirmskolai notiek divas reizes nedēļā mūsu skolas telpās.
Viena mācību stunda ilgst 25 minūtes, vidēji 7 mācību stundas mēnesī.
Balstoties uz unikālu 3 gadu mācību programmu – 18 pasakām jeb moduļiem, kas palīdz apgūt pirmo svešvalodu pirmsskolas vecuma bērnam ar prieku, viegli un ātri.
Papildus tiek piedāvāti online apmācību materiāli: https://vs.edu.lv/majas
Mācību stundu prezentācija: https://vs.edu.lv/vecaku-sapulce-2020-2021/
Vairāk informāciju meklējiet šeit: https://vs.edu.lv/nodarbibas/
Sagatavošanās Cambridge eksāmenam
Šajā mācību gadā mēs piedāvājam saviem audzēkņiem sagatavoties dažādiem Kembridžas eksāmeniem, kas pārbauda un apstiprina valodas zināšanas no A1 līdz C1 līmenim saskaņā ar Eiropas vienotā valodu prasmes līmeņa noteikšanas sistēmu.
Pulciņš sagatavos bērnus no CE2 līdz vidusskolai. Atkarībā no bērna valodas zināšanu līmeņa, skolotājs ieteiks, kuram valodas līmeņa testam gatavoties. Mēs uzskatām, ka līdztekus franču valodas apguvei angļu valoda ir tikpat svarīga. Tāpēc ir svarīgi gatavoties šādiem valodas zināšanu sertifikātiem. Tiem nav derīguma termiņa atšķirībā no citiem (IELTS, TOEFL) setifikātiem. Gatavošanās eksāmenam notiks kopā ar mūsu angļu valodas skolotāju Ēriku Espenonu (Eric Espenon).
Oficiālā Cambridge mājaslapa : https://www.cambridgeenglish.org/exams-and-tests/
Programmā: klausīšanās / lasīšana / runāšana / rakstīšana.
Krievu valoda
Mēs piedāvājam krievu valodas pulciņu skolēniem no CP līdz CM klasei (no 6 līdz 10 gadu vecumam) ar dažādu valodas zināšanu līmeni. Tie bērni, kuriem krievu valoda ir dzimtā valoda, seko krievu valodas mācību programmai atkarībā no vecuma. Iesācēju grupā (dažāda vecuma bērni) mācās rakstīt, runāt un lasīt krievu valodā.
Krievu valodas pulciņa skolotāja ir Žanna Mironova.
CITI
Matemātika latviešu valodā
Matemātikas pulciņš latviešu valodā ir paredzēts skolēniem ar augstu latviešu valodas zināšanu līmeni.
Dažādu aktivitāšu veidā mūsu skolotāja, Rūta Kodoliņa, piedāvās skolēniem iepazīt dažādus matemātiskos jēdzienus un darbības.
Apzinātība bērniem
“Klusuma radošās darbnīcas”
Apzinātība un vērīga attieksme pret apkārt notiekošo un sevi ir pamats ne tikai emocionālajai inteliģencei, bet arī spējai vadīt savu uzmanību, fokusēties. Mēs bieži vien lūdzam mūsu bērniem pievērst uzmanību, būt vērīgiem un pacietīgiem, jo tas taču ir tik svarīgi! Spēja koncentrēties, iedziļināties, vadīt savu uzmanību ir ļoti būtiska, lai mūsu bērni būtu sekmīgi gan mācībās, gan vēlāk, kļūstot pieauguši. Vai mēs esam viņiem kādreiz paskaidrojuši, kā to darīt? Kā spēt būt uzmanīgiem, vērīgiem un pacietīgiem, kad apkārtējā pasaule kļūst arvien steidzīgāka, skaļāka, nepacietīgāka? Kā “trenēt” uzmanību, spēt neaizdomāties, neaizsapņoties, bet būt pilnībā klātesošiem tajā, ko darām? Vai esam iedevuši kādu metodi vai instrumentu, kas bērniem ļautu labāk koncentrēties, saglabāt mieru, spēju neapjukt un saglabāt fokusu stresā un satraukumos?
Nodarbību mērķis: radošā un aizraujošā veidā attīstīt bērnos prasmi būt apzinātiem – vairot empātiju, spēju emocionāli pašregulēties un noturību pret stresu, kā arī vadīt savu uzmanību.
Programmas uzdevumi:
Apgūt un izmantot apzinātības vingrinājumus jeb prakses kā instrumentus visai dzīvei, lai pilnveidotu spēju fokusēties, vadīt savu uzmanību, kā arī sajust un iepazīt sevi. Uzzināt par emocijām un kā tās atspoguļojas ķermenī, kā arī atšķirību starp emociju un reakciju uz to. Uzzināt par veidiem, kā tikt galā ar satraukumiem un stresu. Izmēģināt un pieredzēt apzinātu, vērīgu klausīšanos un skatīšanos. Uzzināt par elpu un tās izmantošanu uzmanības vadīšanā un stresa mazināšanā. Vingrināties pamanīt savas domas un iepazīt tās. Pilnveidot spēju labāk sajust un pieredzēt savu ķermeni.
Programmas vadītāji :
– Ivo Strante – “Klusuma skolas” skolotājs, “Mindful Schools” (ASV) apzinātības skolotājs, sertificēts kontemplācijas skolotājs “VIA Integralis”
– Inese Strante – “Klusuma skolas” skolotāja, Montesori skolotāja, kontemplācijas skolotāju programmas dalībniece “VIA Integralis”
Programmas īstenošanas forma : Izzinoša darbnīca (grupā līdz 15 bērniem).
Programmas tēmas :
- Apzināts ķermenis. Stalta, modra ķermeņa nozīme uzmanības vadīšanā. Vērīga, uzmanīga klausīšanās.
- Elpa. Elpas nozīme, lai koncentrētos un vadītu uzmanību. Uzmanības pievēršana elpai. Elpošana stresa situācijās.
- Ķermenis. Uzmanības vadīšana uz dažādām ķermeņa daļām. Lēna, apzināta, vērīga kustība.
- Domas. Domu pamanīšana. Domu “vilciens”.
- Sirdsapzinātība. Laipnība un rūpes par biedriem.
- Emocijas. Emociju pamanīšana. “Telpa” starp emociju un reakciju.
- Sirdsapzinātība. Pateicība.
- Apzinātība un vērība ikdienā. Apzināta ēšana. Apzināta pārbaudes darbu pildīšana.
Galvenā darba metode ir radoša darbnīca, praktiski eksperimenti, darbs grupā.
Ar nepieciešamajiem materiāliem, t.sk. paklājiņiem darbam uz grīdas, materiāliem radošajiem uzdevumiem, darba lapām u. c., nodrošina “Klusuma skola”.